Poznáte rozdíl mezi MP3 a originálem CD? 

Na internetové diskusi téměř každý tvrdí, že bezpečně pozná rozdíl mezi MP3 a kvalitním FLACem či jiným bezztrátovým formátem. Velmi často se dočtete perly typu „na sluchátkách za 10tis se nedá MP3 poslouchat“ a podobné nesmysly. Jsou to nesmysly proto, že zkreslení vnesené mechanickými částmi sluchátek je tisícinásobně větší, než zkreslení, které způsobí zdroj signálu (mobil vs. kvalitní aparatura) spolu s kompresí dohromady.

Připravili jsme pro Vás test – tři soubory, jden z nich je MP3 128kbps, druhý 213kbps a třetí bezztrátový originál. poznáte mezi nimi rozdíl? Soubory ke stažení vč. diskuse v tomto příspěvku na google plus.

Pokud rozdíl nepoznáte, tak si zapamatujte následující ponaučení: i na mobilu za pár korun je setsakramentský rozdíl v poslechu sluchátek za 500 nebo za 10tis kč. Ale naopak, i při poslechu sluchátek za 10tis kč je rozdíl mezi solidním mobilem a drahým audiozařízením mnohem blíže  „zanedbatelnosti“. Nemluvě o tom, když místo mobilu zapojíte do srovnání rozumnou zvukovou kartu…

Posted on Listopad 25, 2011 at 17:18 by admin · Permalink
In: Nezařazené

9 Responses

Subscribe to comments via RSS

  1. Written by Martina
    on 5. 2. 2012 at 14:15
    Permalink

    Poznala jsem :-) Juch, jsem na sebe pysna. Moje Kossy Porta Pro a cit pro hudbu me nezradily ;-)

  2. Written by admin
    on 7. 2. 2012 at 21:04
    Permalink

    pokud jste bezpečně poznala s KPP, tak to tedy klobouk dolů. to jsou sluchátka, které dokáží perfektně rozdíly v signálu „zapatlat“

  3. Written by spiderer
    on 8. 2. 2012 at 04:38
    Permalink

    Poznal jsem s jistotou pouze „bezztratove c“ na KPP, rozdil mezi a, b mi prislo, ze na techto sluchatkach odhalit nelze, i kdyz muj sluch take zadna slava nebude. V prvnich 5 vterinach se c vyrazne odlisuje od ostatnich podanim prostoru – nebo mi to tak alespon pripada, je to jedine co mi nepripada utopene. V nejblizssich dnech se chystam na nakup in-earu od Vas – Etymotic Research hf3, tak jsem zvedav, jak slysitelny bude rozdil tam :)

  4. Written by test
    on 12. 5. 2012 at 23:38
    Permalink

    Osobne jsem delal podobny test. Rozdil mezi MP3 v 256kbit/s a vys neni rozeznatelny ani v nejmensich detailech. 192kbit/s mp3 a 256kbit/s temer taky ne. Pouze v jemnych „cinkanich“ ale opravdu jen minimalni temer neslysitelny. Nemit 2 nahravky hned po sobe tak to nepoznam. Jen mezi 192kbit/s a 128kbit/s je ale rozdil slysitelny v detailech, prostorovosti a dozvucich. Dost pri tom zalezi samozrejme na nahravce. Verim ze u vetsiny nahravek by tento rozdil na lepsich sluchatkach poznal kazdy.

  5. Written by Jerry12
    on 16. 7. 2012 at 13:50
    Permalink

    Tak na AKG K530 LTD zapichnutych do Yamahy DSP-A2 uspesne rozpoznano. Proste jsem si vsechny 3 pustil za sebou a rek jsem si … MP3, MP3, FLAC a ani netusim proc. Dalsim badanim jsem zjistil, ze B proti C slysitelne huhla. Je to lip slyset na smyccich a rozdil je hlavne i v sumu na pozadi. Je takovej uhlazenej, jak ho komprese pekne okousala. Ze je Acko 213kbit jsem asi poznal na nejdynamictejsich mistech. Trochu se tam ztracej detaily.

    Bez uplnyho soustredeni na rozpoznani bych tezko poznal rozdil. Pri beznym poslechu urcite ne. Na druhou stranu, to, ze clovek o necem nevi neznamena, ze to nevnima :-D .

  6. Written by MAD
    on 18. 9. 2012 at 07:39
    Permalink

    Hm – rozhodně teda nesouhlasím s komentářem, že Koss Porta PRO „dokáží perfektně zapatlat rozdíly ve zvuku“. Naopak si myslím, že -samozřejmě v rámci kategorie cenově dostupných exteriérových sluchátek- se jedná o jeden z nejlépe hrajících modelů. Ani přechod z mých „pracovních“ Beyerdynamic DT770 PRO (živím se jako zvukař) na Kossy mi nečiní problém – ano, rozlišení není tak detailní a prostorové zobrazení o něco horší, ale spousta i výrazně dražších sluchátek je mnohem větší „průšvih“ než Porta PRO.

  7. Written by Max32
    on 1. 2. 2013 at 12:22
    Permalink

    Nejprve poslechnuto na desive PC sestave s integrovanou zvukovkou a stereo repro zn. Genius, dnes tak za 450 kc (neni to bakelit, ale „drevo“, coz znamena sololit se samolepkou). Na druhou stranu shodou okolnosti perfektni akustika mistnosti (mekke stropy, prkenna podlaha).
    a) jsem nejprve povazoval za 128 kbit, b) VBR, c) jasny FLAC – jsem na ne zvykly.
    Teprve po precteni diskuse a novem poslechu mi doslo v cem jsou rozdily a proc jsem a) povazoval za nejhorsi – temer chybi jemny sum na pozadi, zpravidla se vyskytujici u vinylripu.
    U b) citelne zvuk ztraci v komplexnejsch pasazich, coz je dano principem stabilniho bitrate.
    Konecne mam znovu iAudio 7 + KPP, takze novy poslech, i kdyz uz ne naslepo, zadna zmena.
    Jinak KPP je velmi vhodne doladit prinejmensim equalizerem a ubrat bassy (pokud neposlouchate vyhradne elektronickou hudbu, kde to nemusi byt na skodu), na coz se vyborne hodi prave iAudio se svymi sirokymi moznostmi nastaveni. Po trose laborovani samozrejme ne dokonaly zvuk, jak jiz bylo zmineno neni tolik detailni, ale velmi slusny zaklad.

  8. Written by Clayman
    on 22. 7. 2013 at 10:47
    Permalink

    Tak nakonec jsem to poznal, ale byla to fuška. Ty údery orchestru v druhé části ukázek mi ale prozradily, co je co.

    Ozkoušeno na Sennheiser PX100 (6 let starých).

  9. Written by admin
    on 15. 8. 2013 at 19:08
    Permalink

    tak až vám někdo bude tvrdit, že 320kbps MP3jka je neposlouchatelná, tak víte, kam ho poslat…

Subscribe to comments via RSS

Leave a Reply